CENTRUM TERAPEUTYCZNE

ul. Racławicka 42 lok. 98

02-601 Warszawa - Mokotów 

TEL. (+48) 795 999 087

EMAIL: kontakt@centrumdecyzja.pl

© 2017 by www.malina.nyc 

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • Biały Google+ Ikona

Dieta może wspomagać leczenie braku równowagi psychicznej

Dieta - oprócz farmakoterapii i psychoterapii - może być trzecim elementem wspomagającym leczenie depresji i innych zaburzeń psychicznych – mówili we wtorek na konferencji prasowej w Warszawie farmaceuci i psychiatrzy.

Leczenie dietą i suplementami diety ma jedynie działanie uzupełniające i może zwiększać efekty uznanych i stosowanych od dawna metod terapii zaburzeń psychicznych - podkreślił dr Murawiec. Zastrzegł jednak, że suplementów "w żaden sposób nie można traktować jako alternatywy dla leków dostępnych na receptę oraz psychoterapii".

 

Korzystnie na mózg i psychikę wpływają wielonienasycone niezbędne kwasy tłuszczowe, w tym szczególnie kwasy omega-3, EPA i DHA.

 

Niedobór kwasów DHA sprzyja ADHD u dzieci

 

"Kwasy te mają ogólnie korzystny wpływ na zdrowie, ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że pozytywnie mogą wpływać na nasze samopoczucie, zarówno u dorosłych, jak i dzieci" – wyjaśniała prof. Wawer. Jako przykład podała kwasy DHA, które u dzieci wspomagają zdolności poznawcze i motoryczne, a ich niedobór sprzyja nadpobudliwości z deficytem uwagi (ADHD).

 

Specjalistka przytoczyła również badania przeprowadzone na 231 więźniach, którym podawano suplementy kwasu omega-3 i w okresie 142-dniowej obserwacji zauważono wśród nich spadek zachowań agresywnych (m.in. mniej było bójek). Zauważono również, że u kobiet z niskim poziomem tych kwasów w organizmie częściej występuje depresja poporodowa.

 

Polecane są ryby, oleje i suplementy diety 

 

Zaleca się spożycie ryb dwa razy w tygodniu, a także olejów oraz suplementów diety zawierających kwasy EPA i DHA w dawce 1 g u osób z depresją i innymi zaburzenia psychicznymi.

 

Niektóre substancje roślinne są prekursorami wpływających na samopoczucie neuroprzekaźników mózgu, takich jak serotonina czy dopamina. Jak przykład podała grzyby jadalne, szczególnie pieczarki brązowe, w których jest również dużo cynku i wiele innych substancji.

 

Na depresję bardziej mogą być narażone osoby z niskim poziomem witaminy D w organizmie, szczególnie te z genetycznymi predyspozycjami do tej choroby. Korzystnie na naszą psychikę wpływają również niektóre probiotyki, np. obniżają poziom porannego kortyzolu (tzw. hormonu stresu –PAP), który pomaga nam funkcjonować, ale w nadmiarze jest zabójczy.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Polecane

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Ostatnie posty
Please reload

Archiwum